Programma am:dag 2018

De am:dag bestaat uit 3 plenaire live-shows, am: talks, am: beurssessies en am: expertsessies.
Het aanbod is divers. U kiest wat u interessant vindt.

AM: TALK
13:30 - 14:00

AM: TALK - Inspiratie

The future is bright, is het thema van de am:dag. Niet voor iedereen ziet de toekomst er altijd even zonnig uit. Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden weet dat als geen ander. Toch wist hij met zijn tomeloze ambitie zijn eigen toekomst een positieve draai te geven. Hoe heeft hij dat gedaan? Na afloop van de AM: TALK is Maarten te vinden in de stand van BNP Paribas Cardif.

Maarten van der Weijden

Maarten van der Weijden is de enige Olympisch kampioen die, voordat hij kampioen werd, kanker heeft gehad. Het zit in hem dat hij altijd beter wil worden. ‘Als mens willen we graag geloven dat we controle hebben op ons eigen leven en dat alles wat we doen/bereiken, het resultaat is van de keuzes die we zelf gemaakt hebben’. Ontmoet Maarten na afloop van deze am:talk bij de stand van BNP Paribas Cardif.

AM: TALK
14:00 - 14:30

AM: TALK - Ondernemerschap

Denken als een start-up. Hoe werkt dat? En kunnen verzekeraars dat leren?

Ingrid de Graaf

Ingrid de Graaf is sinds 2017 directielid van Aegon Nederland en verantwoordelijk voor het particuliere bedrijf. Daarvoor werkte ze zeventien jaar lang bij Delta Lloyd, laatstelijk als lid van de Raad van Bestuur. Ze werd vorig jaar uitverkozen tot Topvrouw van het jaar 2017. De Graaf heeft diversiteit en duurzaamheid hoog op de agenda staan en wil daar stappen in maken.

Remy Gieling

Remy Gieling is hoofdredacteur van het toonaangevende ondernemersplatform Sprout. Sprout richt zich op innovatieve, snelgroeiende ondernemers met impact. Vanuit deze rol spreekt Remy dagelijks met vernieuwers en vakexperts. Hij kent daarom als geen ander de kansen en valkuilen van ondernemerschap en heeft een helicopterview over opkomende markten en technologieën.

Ron van Oijen

Ron van Oijen is bestuursvoorzitter van Vivat. Hij keerde voor deze functie in 2016 terug naar Nederland, na het opdoen van uitgebreide ervaring in Azië en andere delen van Europa. Hij startte zijn carrière bij Aegon en ING in Nederland. Van Oijen ziet innovatie als hét middel voor succes. Vivat heeft sinds 2017 een Vivat Innovation Center (Vince).

AM: TALK
14:30 - 15:00

AM: TALK - Innovatie

De disruptieve technologie: niemand meer de baas; en de AFM dan?

Frederieke Hegger

Frederieke Hegger is financieel journalist en werkzaam als redacteur en presentatrice bij RTL Z. Daarnaast is ze auteur van het boek "De Geldrevolutie". Ze houdt zich onder andere bezig met de economie van de toekomst, duurzaamheid en innovatie.

Jos Heuvelman

Jos Heuvelman is per 1 september 2018 bestuurslid van de AFM. Binnen het bestuur is hij verantwoordelijk voor het toezicht van de AFM op de retailmarkt. De retailmarkt omvat lenen, sparen, beleggen, verzekeren en pensioenen. Heuvelman is 32 jaar werkzaam geweest bij DNB als centrale bankier en als toezichthouder op de financiële sector. Voor zijn benoeming bij de AFM was Heuvelman divisiedirecteur Toezicht Europese Banken. Binnen het Single Supervisory Mechanism hield zijn afdeling dagelijks toezicht op de zes grote Nederlandse banken. Heuvelmans heeft bij DNB gewerkt in diverse managementfuncties voor verschillende toezichtdivisies, op zowel nationaal als internationaal niveau. In deze functies heeft hij zich onder andere bezig gehouden met verzekeraars, pensioenfondsen, investeringsmaatschappijen en vermogensbeheerders. Heuvelman studeerde econometrie in Groningen, economie in Amsterdam en behaalde een master financieel risicomanagement aan de NYU Stern School of Business.

AM: TALK
15:00 - 15:30

AM: TALK - Verjonging

Vergrijzing van de portefeuille tegengaan, hoe regelt u dat? Een jonge ondernemer leidt in.

Alexander van Loon

Alexander van Loon, Adjunct-directeur Marketing AOV en Zorg bij de Amersfoortse verzekeringen. Ruim 30 jaar werkzaam in de branche, gefocust op klantbeleving, omnichannel- en neuromarketing. Momenteel verantwoordelijk voor full funnel marketingcampagnes, klantervaring en klantgedrag.

Jan Peter Robijn

Jan Peter Robijn (45), is directeur van Adviesgroep De Vogel. Samen met zijn compagnon is hij eigenaar van het bedrijf dat bijna 70 jaar geleden is opgericht door zijn grootvader. Adviesgroep De Vogel, gevestigd op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee adviseert en bedient 10.000 particuliere en 1.000 zakelijke klanten op het gebied van verzekeringen, hypotheken en pensioenen. Robijn is met zijn medewerkers continu op zoek naar de beste en nieuwe manieren om klanten te helpen op de belangrijke financiële momenten van het (ondernemers) leven.

Tom van Dieren

Tom van Dieren (20) heeft het merk SEA’SONS begin dit jaar op de kaart gezet. Hij startte in februari met crowdfunden om de benodigde €15.000,- op te halen die nodig was voor de productie van de zwembroeken. Binnen 13 uur was dit bedrag al opgehaald en was het idee gevalideerd. Er ging een ingewikkeld proces vooraf. Het product bestond niet, het moest dus eigenhandig ontwikkeld worden. Vervolgens moest dit product vertaald worden naar een productieproces. Dit al werd gedaan naast een voltijd studie. Inmiddels is de zwembroek al in meer dan 30 landen verkocht en wordt er flink gebouwd aan de 2.0 versie van het merk.

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.