plenair

Rob Schotsman
SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.1: Wie is de baas over jullie toekomst?

Hoe kun je in een snel veranderende wereld passende oplossingen bieden in advies?

Ook bij de advisering van inkomensverzekeringen en pensioenoplossingen is het belangrijk om te bouwen aan vertrouwen. Een klant moet het vertrouwen hebben dat bij arbeidsongeschiktheid van zijn medewerkers zijn bedrijf gewoon doorgaat. Dat hij de keuze heeft gemaakt voor een adviseur en een verzekeraar die hem door een goede verzuim- en re-integratiebegeleiding helpen om zijn bedrijf draaiende te houden.

Over pensioenen is veel onrust bij werkend Nederland: krijgen we straks nog wel het pensioen waar we ‘recht’ op hebben? En hoe zorgt u er als adviseur dan voor dat uw klanten vertrouwen hebben in de pensioenoplossing die u adviseert?

Dit en meer komt ter sprake in de interactieve sessie van Lisette Niemeijer-Denisse van De Amersfoortse en John Timmermans van a.s.r.

John Timmermans

John is Specialist Collectieve Pensioenen bij a.s.r. Hij is al vele jaren werkzaam op het terrein van Pensioenen. Hij deelt vooral kennis met adviseurs, accountants, werkgevers en werknemers in de vorm van workshops en informatiegesprekken.

Lisette Niemeijer-Denisse RCDI® RVI® EBP

Lisette is Specialist Inkomen Collectief Amersfoortse. Ze is al vele jaren werkzaam op het terrein van sociale zekerheid en collectieve inkomensoplossingen. Zij deelt vooral kennis met adviseurs, accountants, werkgevers en werknemers in de vorm van trainingen, workshops, masterclasses, opleidingen en informatiegesprekken.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.2: Mobiele communicatie voor het intermediairkanaal

Bieden apps kansen of bedreigingen?

De wereld van het intermediair verandert. Klanten verwachten een andere benadering en willen altijd en overal op de hoogte worden gehouden. Apps zijn gemeengoed en verzekeraars springen hier handig op in met nieuwe technologie. Hoe moet u hier als intermediair mee om gaan? Wat wordt de rol van apps binnen uw organisatie en wat biedt het uw klanten? Wat betekent dit dan voor uw website? Hoe positioneert u dit bij klanten? Vragen die relevant zijn voor de toekomst van ieder intermediair bedrijf. Tijdens deze sessie zal spreker Hans Donkers hierop in gaan en u uitdagen om na te denken over de vervolgstap voor uw eigen organisatie.

Hans Donkers

Hans is CEO bij Concapps. Met een achtergrond als bestuurder en ondernemer in diverse ERP-ondernemingen heeft Hans 5 jaar geleden de overstap gemaakt naar mobiele- en communicatietechnologie. Zijn bedrijf Concapps is een snelgroeiend IT-bedrijf in Nederland en leidend op het gebied van mobiele (app) technologie voor MKB-ondernemingen. Naast het onlangs gelanceerde Assurantie Apps is Concapps met diverse labels marktleider in een aantal andere markten in Nederland.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.3: De wondere wereld van ons aansprakelijkheidsrecht

Wat er te leren valt uit natrappen, valpartijen bij het schaatsen, midgetgolf, kelderluiken en hangmatten

In deze interactieve presentatie neemt Robin aan de hand van casusvoorbeelden de bijzonderheden van het aansprakelijkheidsrecht met de deelnemers door. Waarom wordt in sommige gevallen een hoge aansprakelijkheidsdrempel opgeworpen? En wordt in andere gevallen juist sneller aansprakelijkheid aangenomen? En hoe zit het met ontwikkelingen, zoals het aannemen van aansprakelijkheid, omdat er een verzekeringsdekking is? Daarbij probeert Robin met de deelnemers te ontdekken waar deze ontwikkelingen toe gaan leiden en of deze ontwikkelingen gevolgen hebben voor de dagelijkse adviespraktijk.

LinkedIn

Robin van Beem

Robin van Beem is advocaat bij Polis Advocaten. Dit kantoor is gespecialiseerd in juridische dienstverlening voor de financiële branche, en helpt adviseurs, (beurs)makelaars, serviceproviders en gevolmachtigd agenten bij het voorkomen en oplossen van problemen in hun dagelijkse bedrijfsvoering. Hij is gespecialiseerd in verzekerings- en aansprakelijkheidsrecht, geeft regelmatig presentaties en schrijft artikelen, onder andere voor de Beursbengel en am:​

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.4: Op naar de IDD: wat brengen de nieuwe normen u?

In één uur alle kennis in huis om u goed voor te bereiden op de IDD

Tijdens deze praktische sessie van de AFM worden de belangrijkste normen voor adviseurs uit de IDD (Insurance Distribution Directive) toegelicht.

Aan de deelnemers wordt een factsheet verstrekt waarin de belangrijkste normen in een checklist voor de adviseur en bemiddelaar zijn opgenomen. Daarnaast is er voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen.

Anne de Groot

Anne is Senior Toezichthouder bij de AFM en projectleider van het project dat de IDD implementeert in Nederland. Anne heeft de afgelopen zes jaar gewerkt in het toezicht op financiële dienstverlening, en heeft zich eerder bezig gehouden met onderzoeken naar de advieskwaliteit, innovatie en het provisieverbod.

Dianne Nap

Dianne is Toezichthouder bij de AFM en projectlid van het project dat de IDD implementeert in Nederland. Dianne heeft zich eerder bezig gehouden met het toezicht op informatieverstrekking en innovatie.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.5: Betekenisvoller adviseren

Hoe een financieel advies mensen echt gelukkig maakt

Met geld kunt u uitgaven doen die u gelukkiger maken. Toch tonen onderzoeken aan dat boven een bepaalde inkomensgrens er maar een kleine relatie is tussen geld en geluk. Hoe komt dit? Wat kan iemand daar aan doen? Hoe kunt u klanten helpen om geld optimaal in te zetten voor meer geluk en tevredenheid? Na het volgen van deze sessie heeft u meer inzicht in de relatie tussen geld en geluk, krijgt u tips waarmee u als financieel adviseur uw klanten gelukkiger kunt maken en wordt uw werk leuker.

Wilt u betekenisvoller gaan werken en een uniek advies geven dat cijfers en berekeningen ver te boven gaat? Volg dan deze sessie!

Natasja Naron

Natasja Naron studeerde marketing, economische psychologie, financiële planning (MFP en FFP) en verzekeringskunde. Ze is directeur van Gabriël Financiële Bescherming, spreekt regelmatig op seminars en congressen en publiceert artikelen in haar vakgebied. Haar passie is om mensen te helpen met de zoektocht naar genoeg. Genoeg om van te leven, genoeg om te delen, genoeg om gelukkig te zijn.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.6: De Julianabrug in Alphen aan de Rijn

Hoe zit het eigenlijk met de schade?

Twee jaar geleden ging het mis met het plaatsen van een nieuw brugdek in Alphen aan de Rijn. Dat leverde naast sensationele beelden veel schade op. Schade aan particulieren en aan bedrijven, waaronder natuurlijk de uitvoerende partijen zelf. Schade aan gebouwen en woningen die soms verhuurd waren en aan inventarissen en inboedels. En dan ook nog bedrijfsschade en andere soorten schade. Hoe zit het met al die schade? Hebben alle benadeelden waarvan duidelijk is dat zij er niets aan konden hun schade vergoed gekregen? En van wie dan?

Dik van Velzen

Dik van Velzen is programmamanager bij NIBE-SVV. Daarbij adviseert hij bedrijven in de financiële dienstverlening met vragen over of problemen met de Wft en/of het verzekeringsrecht. Zowel over het vakbekwaamheidsdossier, de voorbereiding van beleidsbepalers, die moeten worden getoetst door de toezichthouders als over de permanente educatie van medewerkers en directies. Maar ook over de uitleg van polisvoorwaarden en clausules. Daarnaast geeft hij regelmatig les, schrijft in vakbladen en andere verzekeringsrechtelijke literatuur, is mede-auteur van het boek ‘Zorgplicht loont!’ en schrijft regelmatig een blog.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.7: Onderscheiden door digitalisering

Ontdek de concrete toepassingen van IBM Watson voor de adviesbranche

In deze sessie kijken Avéro Achmea en IBM hoe de Watson-technologie u als adviseur kan helpen.

Want het zal u niet zijn ontgaan. Advieskantoren ontkomen niet aan de digitale transformatie die wereldwijd zijn intrede doet. En die heeft nogal wat impact. Denk maar aan supercomputers die bedrijven ongekende mogelijkheden geven om klanten aan zich te binden. En om efficiënter te werken. Ook adviseurs kunnen van die mogelijkheden profiteren. Welke kansen er zijn en wat kan digitale transformatie concreet betekenen voor adviseurs? Dat ontdekt u tijdens de sessie. En is dit jaar bovendien het thema van ‘De waarde van advies’ van Avéro Achmea.

LinkedIn

Arno Brons

Arno Brons is al 15 jaar werkzaam bij Achmea en sinds 2009 managing consultant bij Voorzie, het ondernemersprogramma van Avéro Achmea. Voorzie helpt intermediaire organisaties met hun koers voor de toekomst. Ze krijgen kansen in de business te zien en ontdekken hoe ze deze kunnen benutten. Met een programma op maat en innovatieve tools speelt Voorzie daar op in. Arno haalt veel voldoening uit het begeleiden van ondernemers bij de transitie die zij doormaken. Naast consultant is Arno ook enthousiast trainer, coach, docent en schrijft hij blogs op dewaardevanadvies.nl.

LinkedIn

Harry Langevoort

Harry Langevoort werkt al 21 jaar bij IBM Nederland en is sinds 2008 senior managing consultant. Hij is werkzaam in het Cognitieve Solutions Team en houdt zich fulltime bezig met Watson-implementaties bij verzekeraars. Hij is altijd werkzaam geweest op het snijpunt van bedrijfstransformaties en data, primair voor de bancaire- en verzekeringssector. Vanuit die rol is hij de laatste jaren o.a. betrokken bij de opzet van nieuwe verdienmodellen bij verzekeraars en het digitaliseren en robotiseren van processen, waarbij nieuwe technologieën zoals IBM Watson worden ingezet.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.8: Laat de klant geen kat in de zak kopen!

Advisering van de klant bij verzekeringsproducten is gebaseerd op vertrouwen. De klant moet ten slotte het vertrouwen hebben dat hij/zij het beste product kiest, voor de risico’s die hij/zij lopen. Maar wat als de klant dat vertrouwen mist? De verzekeringswereld verandert en zo ook de klant. Deze wilt transparantie, snelheid, kwaliteit en goed advies wanneer het op verzekeren aankomt.

Hoe kan je doormiddel van profilering ervoor zorgen dat de klant het verzekeringsproduct aanschaft dat het beste aansluit bij zijn behoefte?

Tijdens een interactieve sessie van Rasmus Meineke van Comadso A/S, komen deze onderwerpen ter sprake en wordt er antwoord gegeven op de vraag, hoe het vertrouwen van de klant kan worden gewonnen.

Rasmus Meineke

Voormalig verzekeringsadviseur en sales coach in Denemarken, zag dat er vanuit de markt behoefte was aan een database waarmee verzekeringsproducten konden worden vergeleken. Als CEO van Comadso A/S geeft hij sinds 2009 leiding aan het InsurTech bedrijf, welke inspeelt op deze behoefte. Vandaag de dag is Comadso A/S uitgegroeid, tot Scandinavisch leidend InsurTech bedrijf binnen verzekeringenvergelijken. Vanuit het hoofdkantoor in Kopenhagen geeft hij leiding aan het bedrijf, dat momenteel actief is in 8 Europese landen.

SESSIES
14:00 - 14:40

Sessie 1.9: Ontwikkelingen in de behandeling van risico's in het hypotheekadvies

Tijdens deze parallelsessie gaat Jurjen Oosterbaan Martinius in op de laatste ontwikkelingen met betrekking tot de behandeling van risico's in het hypotheekadvies. Conform de AFM-leidraad hypotheekadvies moeten de gevolgen van inkomensverlies door verschillende oorzaken zorgvuldig in kaart gebracht worden én in het dossier sluitend worden afgedekt. De observatie is dat er groeiende aandacht is van onder andere het Kifid voor de volledigheid van advies. Met als aandachtspunt de manier waarop een adviseur om dient te gaan met al dan niet bewuste risicobereidheid van de klant op dit vlak. Jurjen Oosterbaan Martinius deelt in deze sessies observaties, inzichten en aandachtspunten voor hypotheekadviseurs om klanten hierin optimaal en zorgvuldig te begeleiden binnen zorgplichtsvereisten.
Deze sessie wordt u aangeboden door BNP Paribas Cardif.

LinkedIn

Jurjen Oosterbaan Martinius

Jurjen is al 25 jaar eigenaar van Bureau DFO, gevestigd in Hoevelaken. Hij is een autoriteit op het gebied van Wft, ondernemerschap en strategische vraagstukken. Jurjen is een veelgevraagd spreker en fungeert vaak als sparringpartner. Hij is gespecialiseerd in de volgende onderwerpen: actualiteiten, Wft, strategieontwikkeling, efficiënte bedrijfsvoering en het schrijven van columns.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.1: 360 graden klantvertrouwen

We zitten áchter de computer. En vóór de TV. Zelfs als de apparaten op de dezelfde plek staan en jouw zitplaats ongewijzigd is. Hoe kan dat? Het codewoord hierbij is: perspectief. Wij zijn gewend rechtlijnig te denken terwijl we beter kunnen redeneren in cirkels. Dat zie je terug bij het adviesproces richting de klant. Vaak wordt binnen IAAN (Inventariseren, Analyseren, Adviseren en Nazorg) gekeken naar de positie van het klantvertrouwen. Gaat dit aan het advies vooraf, komt het achteraf bij nazorg? Het antwoord is dat zowel het klantadvies als klantvertrouwen geen rechte weg beslaan. Het zijn cirkels. Met de klant als middelpunt en 360 graden vertrouwen. In ‘360 graden klantvertrouwen’ laat NLP-trainer Leo Brunt u zien hoe klantvertrouwen en het klantspecifieke advies elkaar op elk punt beïnvloeden. Een sessie vol eyeopeners!  

Leo Brunt

Leo werkt als Manager Trainers & Examens bij Lindenhaeghe. In deze functie is Leo verantwoordelijk voor de ontwikkeling en groei van mensen. Hij verzorgt vaardigheidstrainingen, permanente educaties, masterclasses, maatwerktrainingen en permanent actueel. Daarnaast coacht Leo binnen Lindenhaeghe de (Certified) Professional Trainers en Freelance Trainers inzake vakinhoud en wijze van presentatie. Leo is 15 jaar lang Mede-eigenaar/adviseur geweest van De Hypotheekshop in Huizen, Bussum en Soest.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.2: Uw klant in de wolken en u in uw Element(s)

Tijdens deze Masterclass nemen Jouri Onderdijk en Dimitri Duine u mee in de praktijk. U zult ervaren dat u niet langer met papierwerk bezig hoeft te zijn en u deze kostbare tijd aan uw klant kunt besteden. Meer tijd voor uw advies en minder tijd aan de tijdrovende rompslomp die het met zich meebrengt. Hoe? Zij nemen u mee aan de hand van praktijkvoorbeelden en hun compliance workflows, externe koppelingen en data integraties. Na deze Masterclass bent u letterlijk in de wolken van onze oplossing. Of in uw element, net hoe u het bekijkt. Bezoek ons op de beursvloer. Wij zijn te vinden op stand B6.

Dimitri Duine

Dimitri is Sales Representative bij Faster Forward. 25 jaar lang is hij eigenaar geweest van een middelgroot assurantiekantoor in Bergen op Zoom waarvan de laatste jaren tevens een eigen assuradeurenbedrijf. Dimitri heeft altijd als allrounder gewerkt en heeft zijn kantoor in 2013 verkocht. Vanaf 2015 maakt Dimitri deel uit van het Sales team van Faster Forward en helpt hij de klanten in de overstap naar de nieuwe online wereld.

Jouri Onderdijk

Na bedrijfskunde en Business Information Management op de Erasmus Universiteit is Jouri sinds 2010 werkzaam bij Faster Forward als business consultant. In die rol is hij verantwoordelijk voor de implementatie van Elements bij klanten. Daarnaast geeft hij trainingen, helpt hij bij complexe problemen waar klanten tegenaan lopen. Hij is nauw betrokken bij het verder ontwikkelen van Faster Forward Elements. Het is een uitdaging om elke dag samen met klanten, leveranciers en medewerkers het werkproces efficiënter te maken en daarvoor nieuwe functionaliteiten te introduceren in onze software. De markt van de financiële dienstverlening is continu aan verandering onderhevig en daar proberen zowel Faster Forward als bedrijf maar ook Jouri als business consultant zo goed mogelijk op in te spelen.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.3: Cybercriminaliteit: game on!

Hoe overleef je succesvol een cyber incident? Terugvechten!

Het aantal bedrijven dat geconfronteerd wordt met een "Cyberincident" neemt drastisch toe. Criminelen zijn ons constant een stap voor en vooralsnog is het dan ook een illusie om te denken dat cybercriminaliteit op korte termijn uitgeroeid kan worden. Dat betekent echter niet dat een ieder maar achterover moet gaan hangen en wachten op wat er gaat komen. Integendeel. Een goede voorbereiding maakt de kans op het succesvol doorstaan van een cyberaanval aanzienlijk groter en een adequate verzekeringsdekking als vangnet zorgt ervoor dat de bedrijfscontinuïteit wordt gewaarborgd.

Tijdens deze interactieve sessie willen we de deelnemers inzicht geven in de vragen waar slachtoffers van cybercriminaliteit voor komen te staan tijdens het managen van het incident en hoe kennis over deze situatie de kans op overleven en het beperken van de schade aanzienlijk verbetert! Deze workshop is een “Co-creatie van a.s.r. Schadeverzekeringen en Crawford & Company”.

Rianne Baumann

Rianne is Vice President Global Markets Crawford & Company. Zij is - onder meer - verantwoordelijk voor de Cyber Propositie van Crawford & Company in Central Europe. In die hoedanigheid heeft zij als incident manager diverse bedrijven bijgestaan bij zowel de pre-planning (workshops) en het designen van crisis plannen, alsmede het daadwerkelijk door een cybercrisis leiden. Zij verzorgt jaarlijks diverse seminars, workshops en andere trainingen op het terrein van Cyber.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.4: Erfrechtplan

Testamentadvies is niet ingewikkeld

In deze sessie laten Henk-Jan Boersma en Rodger Schoenmakers u zien dat testamentadvies helemaal niet ingewikkeld is en door iedere financieel adviseur toegepast kan worden. Na een korte introductie laten zij u aan de hand van een casus van een gemiddeld gezin zien hoe bepaalde regelingen uitwerken voor klanten. U zult zien dat dit in lang niet alle gevallen leidt tot het resultaat dat de klant verwacht! U krijgt handvatten hoe uw klanten hierin mee kunt nemen en hen kunt behoeden voor onverwachte teleurstellingen. Zo laat u uw klant zien dat u verder denkt dat alleen de adviesvraag van het moment.

Henk-Jan Boersma

Na zijn studie overheidsmanagement komt Henk-Jan al snel terecht in de wereld van financieel advies. Na eerst als adviseur gewerkt te hebben, legt hij zich toe op het verbeteren van het financieel advies en adviesvaardigheden. In die tijd ontwikkelt hij ook zijn uitgesproken visie op het adviesvak en raakt hij er steeds meer van overtuigd dat klanten persoonlijke ondersteuning bij financiële zaken op prijs stellen. Vanuit de stelling dat testamentadvies niet ingewikkeld is en integraal onderdeel hoort te zijn van elk kwalitatief goed financieel advies startte hij drie jaar geleden als ondernemer met Erfrechtplan.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.5: Actualiteiten overdracht assurantieportefeuille

Deze parallelsessie van Jurjen Oosterbaan en Willem Haasnoot gaat over de aandachtspunten in het kader van de Wft bij overdracht van portefeuilles. U ontdekt de verschillen tussen de overdracht van portefeuille verzekeringen en abonnementen. Wat is precies de waarde van goodwill en hoe berekent u die? In deze sessie kunt u daar achter komen. Oosterbaan en Haasnoot bespreken verder de actuele ontwikkelingen die de waarde van portefeuilles kunnen beïnvloeden. Ook komt de Algemene Verordening Gegevensbescherming aan bod en de daadwerkelijke overdracht van een portefeuille.

LinkedIn

Jurjen Oosterbaan Martinius

Jurjen is al 25 jaar eigenaar van Bureau DFO, gevestigd in Hoevelaken. Hij is een autoriteit op het gebied van Wft, ondernemerschap en strategische vraagstukken. Jurjen is een veelgevraagd spreker en fungeert vaak als sparringpartner. Hij is gespecialiseerd in de volgende onderwerpen: actualiteiten, Wft, strategieontwikkeling, efficiënte bedrijfsvoering en het schrijven van columns.

LinkedIn

Willem Haasnoot

Willem-H. Haasnoot (1961) werkte ca. 15 jaar bij een verzekeraar en bij het intermediair voordat hij op 8 december 1999 voor de rechtbank van 's-Gravenhage als - destijds 4e en tevens laatste - makelaar in assurantieportefeuilles werd beëdigd. Vanaf dat moment is hij als ondernemer bezig als assurantiemakelaar. Hij is als vennoot verbonden aan Haasnoot & Adriaanse (www.habv.nl). Genoemd bedrijf is fulltime bezig met taxaties van assurantieportefeuilles en –ondernemingen, de bemiddeling bij aan- en verkoop en de daarbij behorende juridisch werkzaamheden. Daarnaast was Haasnoot lang voorzitter van zowel de Haagse Assurantie Club als het landelijk bestuur van de federatie van assurantieclubs.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.6: Digitale transformatie en geen InsurTech?

Assurantiebedrijven zien de noodzaak tot digitalisering. Building trust met interactieve klantcommunicatie. Van afwegingen tot opties ter realisatie, ook als u geen “clean sheet” InsurTech bent.

Wilt u uw jarenlange ervaring benutten om eenvoudig te voldoen aan de veranderende wensen van uw klanten? En krijg meer rendement uit gedane investeringen in IT-systemen zoals ANVA, Unit4, CCS en Market Scan. Of bent u als InsurTech op zoek naar krachtige communicatietools voor een nieuw ontwikkelt platform?

Objectif Lune is wereldwijd actief en deelt haar visie en klantervaring van meer dan 80 verzekeraars en intermediairs in de Benelux. Hoe zij nu effectiever op papier en interactief digitaal met hun klanten kunnen communiceren, en zo nieuwe zakelijke kansen benutten voor de ultieme klantbeleving.

Ronald Helmerhorst

Ronald helpt al meer dan 20 jaar bedrijven om beter met hun klanten te communiceren. Hij is in 2002 gestart als eerste Objectif Lune distributeur in Europa. Tegenwoordig is Ronald de General Manager bij Objectif Lune Benelux en biedt Automating Business Communications Solutions voor Supply Chain en Correspondence Management processen aan resellers en bedrijven in document intensieve branches.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.7: Hoe word ik privacy-proof?

In 10 stappen grip op gegevensbescherming

Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Adfiz werkt samen met de Autoriteit Persoonsgegevens aan een vertaling naar onze praktijk: de Privacy-gedragscode. Bettie Hoogsteen neemt je mee langs de belangrijkste privacy-regels en hoe daarmee om te gaan.

Wat gaat er veranderen? Met welke regels krijgen jij en je medewerkers in je dagelijks werk te maken? En welke regels moet je vooral in je bedrijfsvoering en systemen verwerken? Op deze en andere vragen krijg je antwoord. Zo krijg je in 10 stappen inzicht hoe je aan de verplichtingen kunt voldoen.

De gevolgen voor je klanten en je reputatie zijn groot als je gegevens verkeerd gebruikt, dus regel het goed! Mei 2018 lijkt nog ver, maar de invoering is omvangrijk en niet eenvoudig. Maak met deze sessie een vliegende start om op tijd privacy-proof te zijn

Bettie Hoogsteen

Bettie Hoogsteen is senior adviseur public affairs en beleid bij Adfiz, de branchevereniging voor onafhankelijk adviseurs in financiële zekerheid. Bettie is verantwoordelijk voor het Privacy-dossier en werkt samen met compliance- en privacy-experts van diverse leden in een speciale klankbordgroep om de nieuwe regels zo praktisch mogelijk te vertalen. Adfiz biedt zo hands-on informatie en handige hulpmiddelen aan de leden om tijdig aan de nieuwe regels te kunnen voldoen.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.8: Durf jij een 2ehands auto te kopen van een financieel adviseur?

Building Trust…is het thema van deze am:dag. Gebrek aan vertrouwen en een slecht imago blijven de verzekeringsbranche achtervolgen. De kloof tussen de klant en de branche is nog niet gedicht.

Hoe kan u nu als financieel adviseur werken aan dat vertrouwen? In deze sessie laat Manon zien hoe u met de factoren KNOW – LIKE –TRUST aan de slag kunt en welke rol social media daarin speelt. Hoe u zich hiermee nog meer als vertrouwd ‘merk’ kunt profileren.

Wilt u ontdekken hoe u en uw advieskantoor volgens KNOW – LIKE – TRUST kunt werken, kom dan naar deze sessie.

Manon Vonk

Manon is social media expert en kenner van de verzekeringsbranche. Na 12 jaar als journalist voor am: te hebben gewerkt, is zij in 2010 voor haar zelf begonnen. Sindsdien heeft Manon talloze ondernemers op weg geholpen met de zakelijke inzet van social media. Manon richt zich specifiek op ondernemers in de verzekeringsbranche, verzorgt strategiesessies bij assurantieadvieskantoren en geeft workshops op het gebied van social media.

SESSIES
14:55 - 15:35

Sessie 2.9: Bemiddeling en zitting in de praktijk bij Kifid (I)

‘Ervaar zelf wat klachtbehandeling voor de consument of verzekeraar doet’

U zult zelf ervaren hoe het er in de praktijk van bemiddelen en geschillen beslechten aan toe gaat. In deze workshop stapt u zelf in de schoenen van de consument of de verzekeraar cq. tussenpersoon, om uw belang te behartigen in een -gefingeerde- klacht. Klachtenbehandeling bij Kifid: wat doet dat met de consument en met de financiële dienstverlener? Is er ruimte om te bemiddelen? Hoe kun je de consument bijstaan in de klachtbehandeling? Wat kan de verzekeraar van Kifid verwachten?

Ellen Aarts

Mr. E.C. (Ellen) Aarts is werkzaam bij Kifid in de functie van secretaris-jurist voor de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. In hun dagelijks werk onderhoudt zij contact met zowel de consument als de bank, verzekeraar of beleggingsinstelling gedurende het klachtproces. Zij gaat na wat de mogelijkheden zijn voor bemiddeling en wanneer die er niet is, bereidt ze de zitting van de Geschillencommissie voor.

Mr. B.F. (Berend) Keulen

Berend is lid van de Geschillencommissie en zit met regelmaat zittingen voor of, wanneer daar ruimte voor is, bemiddelingsgesprekken.

mr. G.A. (Ger) van de Watering

Ger is werkzaam bij Kifid in de functie van secretaris-jurist voor de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. In zijn dagelijks werk onderhoudt hij contact met zowel de consument als de bank, verzekeraar of beleggingsinstelling gedurende het klachtproces. Hij gaat na wat de mogelijkheden zijn voor bemiddeling en wanneer die er niet is, bereidt hij de zitting van de Geschillencommissie voor.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.1: Uw beleggingsadvies onder MiFID II

Kunt u onder MiFID II nog wel uw klanten adviseren over beleggen?

Volgend jaar treedt de nieuwe richtlijn MiFID II in werking. Wat betekent dat voor u? Kunt u onder deze nieuwe regeling als verzekeringstussenpersoon of hypotheekadviseur uw klant adviseren over beleggen of moet u een aparte vergunning aanvragen? Wat houdt MiFID II in? Wat is voor u een nieuwe eis?

Rob Schotsman

Rob Schotsman

Rob Schotsman, lid MT bij NIBE-SVV, directeur UvA Academie voor Bank en Verzekeringen en hoogleraar Bank- en Verzekeringsleer Universiteit van Amsterdam.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.2: Onderscheiden door digitalisering

Ontdek de concrete toepassingen van IBM Watson voor de adviesbranche

In deze sessie kijken Avéro Achmea en IBM hoe de Watson-technologie u als adviseur kan helpen.

Want het zal u niet zijn ontgaan. Advieskantoren ontkomen niet aan de digitale transformatie die wereldwijd zijn intrede doet. En die heeft nogal wat impact. Denk maar aan supercomputers die bedrijven ongekende mogelijkheden geven om klanten aan zich te binden. En om efficiënter te werken. Ook adviseurs kunnen van die mogelijkheden profiteren. Welke kansen er zijn en wat digitale transformatie concreet kan betekenen voor adviseurs? Dat ontdekt u tijdens de sessie. En is dit jaar bovendien het thema van ‘De waarde van advies’ van Avéro Achmea.

LinkedIn

Arno Brons

Arno Brons is al 15 jaar werkzaam bij Achmea en sinds 2009 managing consultant bij Voorzie, het ondernemersprogramma van Avéro Achmea. Voorzie helpt intermediaire organisaties met hun koers voor de toekomst. Ze krijgen kansen in de business te zien en ontdekken hoe ze deze kunnen benutten. Met een programma op maat en innovatieve tools speelt Voorzie daar op in. Arno haalt veel voldoening uit het begeleiden van ondernemers bij de transitie die zij doormaken. Naast consultant is Arno ook enthousiast trainer, coach, docent en schrijft hij blogs op dewaardevanadvies.nl.

LinkedIn

Harry Langevoort

Harry Langevoort werkt al 21 jaar bij IBM Nederland en is sinds 2008 senior managing consultant. Hij is werkzaam in het Cognitieve Solutions Team en houdt zich fulltime bezig met Watson-implementaties bij verzekeraars. Hij is altijd werkzaam geweest op het snijpunt van bedrijfstransformaties en data, primair voor de bancaire- en verzekeringssector. Vanuit die rol is hij de laatste jaren o.a. betrokken bij de opzet van nieuwe verdienmodellen bij verzekeraars en het digitaliseren en robotiseren van processen, waarbij nieuwe technologieën zoals IBM Watson worden ingezet.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.3: Bouwen aan (zelf)vertrouwen

Leer meer over de werking van vertrouwen en ontdek hoe je zelf meer vertrouwen van je klanten kunt verdienen.
Door dr. Fred de Jong

Wat is vertrouwen en hoe werkt vertrouwen? Waarom is vertrouwen zo belangrijk voor de sector? En hoe zit dat bij de financieel dienstverleners zelf?

In deze sessie worden de resultaten van het Building Trust onderzoek toegelicht dat voorafgaand aan de am:dag is gedaan. De deelnemers krijgen concrete tips en handvatten om nog meer vertrouwen te kunnen krijgen van klanten en business partners. En met de deelnemers zal Fred de Jong van gedachten wisselen over de vraag wat de financiële sector moet doen om het vertrouwen van de politiek en de burger terug te verdienen.

LinkedIn

dr. Fred de Jong

dr. Fred de Jong (1971) is zelfstandig en onafhankelijk onderzoeker/consultant, gespecialiseerd in de werking van de financieel adviesmarkt. Via zijn onderneming adviseert hij financiële instellingen, verricht (wetenschappelijke) studies naar ontwikkelingen in de financieel adviesmarkt en helpt organisaties in het omgaan met die marktontwikkelingen. Verder is Fred de Jong als wetenschappelijk onderzoeker verbonden aan het Amsterdam Centre for Insurance Studies en is hij docent bij de Masteropleiding Verzekeringskunde. Ook publiceert hij regelmatig in kranten, vak- en wetenschappelijke tijdschriften, verzorgt hij presentaties en begeleidt hij brainstorm- en discussiesessies.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.4: Verzekeren in Centraal Europa

De voordelen van nearshore application development voor de Nederlandse verzekeringsbranche.

Het is tegenwoordig moeilijk om betaalbare software ontwikkelteams te vinden in Nederland om de groei en bedrijfsvoering van uw onderneming te ondersteunen. Nearshore application development services vanuit Praag (Tsjechië) zou dan een goed alternatief kunnen zijn voor u.

Tsjechië is lid van de EU, ze heeft een lange historie van ‘technical engineering excellence’, een technisch universitair onderwijs van hoge kwaliteit en de kosten van arbeid zijn beduidend lager.

We zullen presenteren welke oplossingen we hebben ontwikkeld voor enkele toonaangevende Europese Verzekeraars en hoe deze zijn geleverd. Vervolgens wordt getoond hoe Nederlandse ondernemingen voordeel kunnen hebben van het werken met een betrouwbare nearshore partner.

De presentatie is in het Engels en wordt gepresenteerd door Bohumir Zoubek, Services & Product Director bij PROFINIT.

Bohumir Zoubek

Bohumir (Mirek) Zoubek is Services & Product Director bij PROFINIT. Zij leveren software ontwikkeling en gerelateerde diensten als advies en outsourcing. Voordat hij in dienst trad bij PROFINIT heeft hij bij meerdere banken en verzekeraars gewerkt aan software ontwikkel programma’s als software ontwerper en analist, accountmanager en projectmanager. Mirek geeft bovendien les in software engineering aan de Tsjechische Technische Universiteit en de Charles University, beide in Praag.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.5: Bemiddeling en zitting in de praktijk bij Kifid (II)

‘Ervaar zelf wat klachtbehandeling voor de consument of verzekeraar doet’

U zult zelf ervaren hoe het er in de praktijk van bemiddelen en geschillen beslechten aan toe gaat. In deze workshop stapt u zelf in de schoenen van de consument of de verzekeraar cq. tussenpersoon, om uw belang te behartigen in een -gefingeerde- klacht. Klachtenbehandeling bij Kifid: wat doet dat met de consument en met de financiële dienstverlener? Is er ruimte om te bemiddelen? Hoe kun je de consument bijstaan in de klachtbehandeling? Wat kan de verzekeraar van Kifid verwachten?

 

Ellen Aarts

Mr. E.C. (Ellen) Aarts is werkzaam bij Kifid in de functie van secretaris-jurist voor de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. In hun dagelijks werk onderhoudt zij contact met zowel de consument als de bank, verzekeraar of beleggingsinstelling gedurende het klachtproces. Zij gaat na wat de mogelijkheden zijn voor bemiddeling en wanneer die er niet is, bereidt ze de zitting van de Geschillencommissie voor.

Mr. B.F. (Berend) Keulen

Berend is lid van de Geschillencommissie en zit met regelmaat zittingen voor of, wanneer daar ruimte voor is, bemiddelingsgesprekken.

mr. G.A. (Ger) van de Watering

Ger is werkzaam bij Kifid in de functie van secretaris-jurist voor de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. In zijn dagelijks werk onderhoudt hij contact met zowel de consument als de bank, verzekeraar of beleggingsinstelling gedurende het klachtproces. Hij gaat na wat de mogelijkheden zijn voor bemiddeling en wanneer die er niet is, bereidt hij de zitting van de Geschillencommissie voor.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.6: Zijn millenials nu echt zo anders?

Op disruptie na is millenial misschien wel het toverwoord van deze tijd. Mensen van deze generatie, waaronder ook spreker Daniël Koudijs, zouden baanbrekend anders zijn dan hun voorgangers. Ze geloven niet in bezit maar in delen, niet in geld maar in idealen. Ze beginnen liever een eigen startup á la Zuckerberg dan dat ze bankier worden. Nu deze generatie in het midden van hun leven staat maakt Baken Adviesgroep op basis van onderzoek en data de balans op: zijn millenials nu echt zo anders?

Daniël Koudijs

Daniël is Manager bij Baken Adviesgroep, het onderzoeksbureau opgericht door Laurens van Graafeiland in 2008. Met een achtergrond in macro en monetaire economie is Daniël verantwoordelijk voor de data-modellering en projectbegeleiding. Daniël is gespecialiseerd in strategische analyses op het gebied van opkomende technologieën en nieuwe businessmodellen. Baken Adviesgroep levert cijfermatig inzicht in de impact van macro-trends en nieuwe technologieën op bestaande verzekeringsmarkten.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.7: Verzekeren is vertrouwen

Vertrouwen is het basisprincipe van verzekeren. Op interactieve wijze zal worden belicht hoe en op welke momenten dit principe kan worden beschaamd en welke mogelijkheden een verzekeraar in een voorkomend geval ten dienste staan. Daarbij zal worden stilgestaan bij de vraag of onderscheid gemaakt moet worden tussen een frauderende verzekerde en een frauderende (benadeelde) derde. Ook zal aandacht worden besteed aan het persoonlijk onderzoek dat een verzekeraar kan (laten) uitvoeren en het spanningsveld tussen enerzijds het belang bij een dergelijk onderzoek van verzekeraar en anderzijds de privacy van de betrokkenen. Welke rol spelen sociale media hierbij? Aan de hand van praktijkvoorbeelden zullen de verschillen en dilemma's inzichtelijk worden gemaakt.

Roel Bosman

Roel Bosman is advocaat bij V&A Advocaten. Een nichekantoor dat zich uitsluitend bezig houdt met het verzekerings- en aansprakelijkheidsrecht en hoofdzakelijk optreedt voor verzekeraars en hun verzekerden. In dat verband wordt geadviseerd en geprocedeerd over vragen en geschillen op deze rechtsgebieden. Roel is gespecialiseerd in het verzekerings-en aansprakelijkheidsrecht.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.8: Van stress en burn-out naar balans

Een indringend verhaal dat extra waarde biedt voor een adviesgesprek met uw klant.

Stress en burn-out vormen een groot maatschappelijk probleem. In een omgeving waar één op de zeven mensen kampt met stressklachten, is de kans groot dat ook u stress ervaart. In ieder geval is het aannemelijk dat uw klanten te maken hebben met stress. In maar liefst 50% van de gevallen van arbeidsongeschiktheid speelt langdurige stress en burn-out een bepalende rol. Wat doet u als adviseur met dat gegeven?

Waardevolle kennis en inzichten
Luister naar het indringende verhaal van top-ondernemer Sebastian Mennes, die zelf een burn-out had. Hij laat zien hoe je er als mens en als professional beter uitkomt als je de strijd met jezelf durft aan te gaan. Laat u inspireren door de inzichten die hij opdeed en ga naar buiten met concrete handvatten. De kennis die u opdoet is handig om op uzelf toe te passen, maar zorgt vooral ook dat u open en pragmatisch met uw klant in gesprek kunt gaan over de onderwerpen arbeidsongeschiktheid, stress en burn-out.

Speciaal ontwikkelde scan
Movir ondersteunt haar verzekerden om gezond en met plezier te blijven werken. Als financieel adviseur hebt u nu de mogelijkheid om die dienstverlening zelf te ervaren. Speciaal voor uw beroepsgroep ontwikkelden Movir en coachingsdienst Elestia de scan Word jij vaak geprikkeld? Vul de online vragenlijst nu in en krijg direct inzicht in uw persoonlijke aandachtspunten. Ook kunt u anoniem contact opnemen met één van de coaches van Elestia. Om even te sparren of voor een meer uitgebreid traject. U zult ervaren dat u met enkele tips of handvatten een positieve draai aan uw leven of persoonlijke ontwikkeling kunt geven.

Deze sessie wordt u aangeboden door AOV- specialist Movir.

Sebastian Mennes

Sebastian Mennes werd in 2009 verkozen tot één van de meest veelbelovende ondernemers van Nederland. Naar eigen zeggen was hij slecht in delegeren en een control-freak. De balans tussen werk en leven was zoek, met een burn-out als gevolg. Op zeer bevlogen wijze deelt hij de inzichten die hij opdeed in de jaren waarin hij zichzelf als mens en als ondernemer opnieuw moest uitvinden. Eerder sprak hij al voor duizenden ondernemers in de Ziggo Dome, waar hij het podium deelde met Richard Branson, Al Gore en Bear Grylls. Pak nu je kans om een sessie met Sebastian Mennes bij te wonen en schrijf je in.

SESSIES
16:05 - 16:45

Sessie 3.9: Big data, robots, privacy, wat wil de consument eigenlijk?

We leven in een wereld waar allerhande data kan worden verzameld, zorgrobots worden ingezet en privacy verleden tijd lijkt. Organisaties gaan online, Facebook wordt ingezet, WhatsApp geïnstalleerd. Belangrijke ontwikkelingen waar gretig op wordt ingezet, maar wat wil de consument? Tijdens deze interactieve sessie worden verschillende thema's besproken, van de wensen van de Millennial-generatie, privacy-problemen tot brutal honesty en digitale butlers. En wat doet die online overvloed aan keuzemogelijkheden met de beslissingskracht van de consument? Verwacht een interactieve sessie vol inspirerende voorbeelden, praktische adviezen en creatieve ideeën.

 

LinkedIn

Tessa van Asselt

Tessa van Asselt werkt als keynote spreker en doceert op onder andere Universiteit Utrecht. Met een achtergrond in de sociale wetenschappen en masters in Jeugdstudies en Creative Development heeft ze zich gespecialiseerd in Millennials, digitalisering en gamification. Tessa van Asselt - zelf ook Millennial - houdt zich als sociaal-cultureel onderzoeker bezig met de veranderingen in de maatschappij en de invloed daarvan op het gedrag van mensen. Hoe reageren mensen op de crisis? Wat willen de jongeren-generaties nu echt? En wat betekent de digitale revolutie voor privacy?

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.